در استقلال در روی همان پاشنه می چرخد/ چرا نکونام راه فرهاد مجیدی را نرفت؟

اخبار استقلال : هواداران استقلال با انتشار خبر انصراف نکونام از آوردن دستیار اروپایی ناامید شدند. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

در استقلال در روی همان پاشنه می چرخد/ چرا نکونام راه فرهاد مجیدی را نرفت؟

تقریبا هیچ کارشناسی در فوتبال ایران نیست که شیوه بازی استقلال با جواد نکونام را تایید کند. حتی دوستان صمیمی او که مقابل تریبون‌ها بدون نام بردن از شخص نکونام، از حمایت سرمربی استقلال یاد می‌کنند، در گفتگوهای خصوصی قبول دارند که این شیوه بازی شایسته تیم بزرگ استقلال نیست….

جواد نکونام فصل قبل درگیری‌های زیادی بیرون زمین داشت اما کارشناسان ضعف‌های فنی درون زمین او را هم می‌دیدند. ضعف‌هایی که باید شما دستیاران قوی و کادر قوی انتخاب کنید تا بتوانید آنها را حل کنید اما هر بار که این انتقادات از نکونام می‌شد، او همه مشکلات را به مسائل حاشیه‌ای نسبت می‌داد! هرچه بود گذشت و رفت. استقلال جام نگرفت، علی خطیر هم برکنار شد تا دیگر نکونام هیچ بهانه‌ای برای امسال نداشته باشد. از همان شروع به کار مالکان جدید گوشه و کنار شنیده می‌شد که از نکونام خواسته‌اند کادر فنی خود را تقویت کند.

تا همین دو روز قبل تصور همه بر این بود که نکونام یک مربی در بخش تهاجمی از اسپانیا یا یک کشور اروپایی می‌آورد و وظیفه طراحی تمرینات و تاکتیک‌ها در بخش تهاجمی را به او خواهد سپرد، همان کاری که فرهاد مجیدی در فصل قهرمانی در همین استقلال کرد. مجیدی خود بازیکن بخش تهاجمی بود و استقلال در زمان او مشکلی برای گل زنی و گلسازی نداشت. مشکل استقلال در بخش دفاعی بود که فرهاد مجیدی با استخدام گابریل پین مربی ایتالیایی این مسئله را حل کرد و بدون باخت قهرمان شد.

در دنیای امروز دیگر هیچ سرمربی به تنهایی نمی‌تواند تیمی را به موفقیت برساند. مربیان نامدار و تیم‌های بزرگ از یک کادر فنی قوی برخوردارند. با کمیت زیاد و البته کیفیت بالا، در حالی که در ایران فقط کمیت مهم است و جواد نکونام نیز در استقلال لشکری از دوستانش را به همراه داشت. اما اگر به کیفیت نگاه کنیم، دستیاران جواد نکونام بیشتر در حاشیه سازی مسائل و جنگ و دعواهای بیرون زمین به او کمک می‌کردند تا رفع ایرادات فنی درون زمین! نگاه کنید به رفتارهای مهدی هاشمی نسب در مصاحبه‌های قبل و بعد بازی و کارهای او در حین ۹۰ دقیقه، اوضاع برای کیانوش رحمتی، محمد نوازی، حمید رجبی و سایر دستیاران نکونام هم بهتر از هاشمی نسب نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *