آجورلو شخصیت مربی پرتغالی را تخریب کرد! حرفه‌ای‌ها قول قهرمانی نمی‌دهند؛ از ساپینتو بعید بود حق داریم بدانیم چه کسی برای استقلال بازیکن می‌گیرد

اخبار استقلال : پیشکسوت استقلال گفت: اینکه مدیرعامل باشگاه در حضور سرمربی جدیدی که می‌خواهد با او کار را شروع کند حرف از مربی دیگری میزند به نوعی تخریب شخصیتی برای سرمربی تازه وارد محسوب می‌شود. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

آجورلو شخصیت مربی پرتغالی را تخریب کرد! حرفه‌ای‌ها قول قهرمانی نمی‌دهند؛ از ساپینتو بعید بود حق داریم بدانیم چه کسی برای استقلال بازیکن می‌گیرد

صادق ورمزیار، بازیکن و کاپیتان اسبق استقلال در گفت‌وگو با، درباره حضور ریکارد ساپینتو در باشگاه استقلال و اتفاقات حاشیه‌ای روزهای اخیر اظهاراتی را مطرح کرد.

نظر شما درباره انتخاب سرمربی پرتغالی برای استقلال چیست؟

نمی‌دانم این انتخاب از طرف چه کسی انجام شده و امیدوارم یک کارگروه درست و خوب این انتخاب را انجام داده باشد.

سرمربی جدید استقلال در بدو ورود قول کسب چهار قهرمانی داد! نظرتان در این باره چیست؟

حرفه‌ای‌ها معمولا قول نمی‌دهند. این که بر چه اساسی ساپینتو چنین قولی داده باید از خودش بپرسید. چون امسال کار استقلال به هیچ وجه آسان نیست. همیشه سال‌های بعد از قهرمانی همه تیم‌ها جلوی تیم قهرمان گارد می‌گیرند و این کار را برای استقلال سخت‌تر می‌کند. فکر می‌کنم کارش حرفه ای نبود. ولی امیدوارم بتواند به قولی که داده عمل کند.

از مربیان پرتغالی چقدر شناخت دارید. آیا ساپینتو می‌تواند در استقلال موفق شود؟

ما پیش از این کارلوس کی روش را در فوتبال مان داشتیم با این شرایط که سیستم فوتبال تیم ملی را کاملا دفاعی کرد یا حتی می‌توان راحت تر گفت که او پلی میکر را در فوتبال ما از بین برد. تیم ملی پایه و اساس کارش را بر اساس دفاع و ضد حمله گذاشت اما معمولاً مربیان پرتغالی همگی هجومی‌و با تفکرات روبه‌جلو هستند. ولی به طور کلی فوتبال پرتغالی‌ها در بحث فنی مبتنی بر خلاقیت است. می‌توان گفت سبک فوتبال پرتغالی‌ها با فوتبال ما ایرانی‌ها که دوست داریم دریبل بزنیم، رو به جلو باشیم و حمله کنیم همخوانی دارد. از این نظر شاید بتوان او را در کارش موفق پیش بینی کرد.

با توجه به حضور فردی مثل تونی اولیویرا و رفتارهای عجیب برخی پرتغالی‌ها در فوتبال دنیا، فکر میکنید ساپینتو که در فیلمهای قدیمی‌سابقه چنین کارهایی را داشته بتواند در ایران جلوی این رفتارهایش را بگیرد؟

امیدوارم چنین اتفاقاتی در تهران رخ ندهد. او باید خودش را کنترل کند. یعنی مدیران باشگاه باید قبل از اینکه با او صحبت می‌کردند این مسائل را یادآور می‌شدند که بداند به کجا می‌آید! شاید تبعات این مسائل در پرتغال برایش زیاد نبوده اما اینجا در ایران وحشتناک است.

در رابطه با ناراحتی هواداران از نقل و انتقالات چه نظری دارید؟

همیشه باید یادمان باشد که مردم مالکان اصلی این تیم هستند. حالا هم که کم کم در حال خریدن سهام باشگاه اند و رفته رفته این موضوع محقق می‌شود. آن‌ها همیشه حق دارند حرفشان را بزنند. به نظرم مدیریت باشگاه دو بار اشتباه کرد. اول این که به مجیدی اجازه داد از این تیم جدا شود و دوم اینکه یک ماه قبل از پایان قرارداد باید بحث مالی و قرارداد مالی فرهاد مجیدی را تمدید می‌کرد تا به این روز نرسد.

فارغ از این مسائل به نظر شما چه کسی برای استقلال بازیکن می‌گیرد یا دنبال مربی رفته بود؟

من نمیدانم چه کسی در حال جذب بازیکن است ولی امیدوارم این اقدام بر اساس یک کار کارشناسی باشد. اگر نفرات جدید در استقلال موفق شوند قطعا همه ما تعریف و تمجید خواهیم کرد اما اگر بازدهی خوبی نداشته باشند این حق ماست که بدانیم از چه کسی باید انتقاد کنیم. به همین خاطر باشگاه باید در این باره روشنگری کند که چه کسی برای استقلال بازیکن می‌گیرد.

در مراسم معارفه ساپینتو آجرلو در حضور مربی جدید استقلال گفت که دوست داشته مربی ایرانی بیاورد و اسم از نکونام برد. به نظر شما این رفتار حرفه‌ای بود؟

من آجرلو را از سال ۱۹۹۰ میشناسم. زمانی که او سرپرست تیم ما در بازی‌های ارتش‌های جهان بود افتخار این را داشتم که آن زمان کنارش باشم و کمکش کنم. باید دید از بیان این حرف چه منظوری داشته. ولی به طور کلی وقتی شما یک مربی جدید آورده اید و می‌خواهید او را به همه معرفی کنید حرف زدن از گزینه‌های دیگر در حضورش نوعی تخریب شخصیت محسوب می‌شود. نباید جلوی ساپینتو این حرف زده می‌شد. قطعاً آقای آجرلو خودش بهتر می‌تواند در این باره پاسخ بدهد اما نکته عجیب‌تر در جلسه معارفه زمانی بود که همه دور میز ایستاده بودند تا عکس یادگاری بگیرند اما ساپینتو پشت سر همه قرار گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *