حیدری: دستمزد داوران به شکلی نیست که لایق داوران ما باشد‌

داور فوتبال ایران گفت: این حرکت ناجوانمردانه (پخش کردن شماره موبایل) برای خود من بارها پیش آمده اما نباید به خانواده یک داور و محل کارش آسیب بزنید. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

حیدری: دستمزد داوران به شکلی نیست که لایق داوران ما باشد‌

پیام حیدری در حاشیه کلاس پیش فصل داوران لیگ برتر، اظهار داشت: باید در ابتدا روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک بگویم که مانند داوران یک سال در سرما و گرما در فوتبال حضور داشتند. از امروز هم به مدت ۴ روز برای کلاس پیش فصل دور هم جمع شدیم. امروز تست آمادگی جسمانی است و از فردا کار تئوری هم شروع می‌شود. به جهت پیشبرد کار، اشتباهات فصل گذشته و یکسان‌سازی تصمیم‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات داوران تصریح کرد: قشر داوری همیشه مظلوم بوده و این موضوع حتی به دوره‌ای که ما نونهال هم بودیم و از تلویزیون فوتبال تماشا می‌کردیم بازمی‌گردد. اگر به داوران هجمه وارد شود، هیچ جوابی نمی‌توانند بدهند. تنها پشتیبان ما کمیته داوران و فدراسیون فوتبال هستند. باید در مقابل هر موضوعی سکوت کنیم و با تمرین کردن، تمرکزمان روی کارمان باشد. در تمام دنیا هم همین شکل است.

داور فوتبال کشورمان درمورد شکایت او و برادرش از جواد نکونام و اینکه ظاهرا برخی شماره تلفن او را در فضای مجازی پخش کرده بودند، گفت: در رابطه با آن مسائل باید بگویم ما زیرنظر فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی‌اش هستیم. هرگونه گزارشی را به فدراسیون ارجاع می‌دهیم. همیشه هم این موضوع وجود داشته که شماره یک داور را در فضای مجازی بگذارند. این حرکت ناجوانمردانه برای خود من بارها پیش آمده اما نباید به خانواده یک داور و محل کارش آسیب بزنید.

حیدری ادامه داد: بیژن حیدری یک پزشک است. شاید یک بیمار از روستای دور افتاده و شهرستان دور کار اورژانسی داشته باشد و برخی به خاطر شور جوانی و حرارت فوتبال زنگ بزنند و توهین کنند. جان یک انسان خیلی مهم است که بخواهیم فوتبال و نتیجه را فدایش کنیم. حرفی هم نمی‌توان در این مورد زد و امسال هم تکرار خواهد شد.

وی درمورد انتظاراتش برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی برای فصل جدید، گفت: انتظار دارم فدراسیون فوتبال و شخص اسماعیل حسن زاده مانند گذشته پشتیبان داوران باشند. باید از او تشکر کنم زیرا هر بار پس از بازی مشکلی برایمان پیش آمد، ترتیب اثر داد.

داور فوتبال کشورمان درمورد گلایه‌های یاسر همرنگ به مهدی تاج در جلسه روز گذشته داوران فوتبال تهران، عنوان کرد: در طول زمانی که جلسه برگزار شد، در مسیر بودم و از این موضوع واقعا هیچ اطلاعی ندارم. از صبح امروز نیز از طریق رسانه‌ها شنیدم.

همرنگ درمورد حق الزحمه داوران، توضیح داد: حق‌الزحمه داوران به شکلی نیست که لایق داوران ما باشد‌. در فوتبال حرفه‌ای داوران هم مانند سایر اقشار تلاش می‌کنند. خودم در شهری تمرین می‌کنم که یک چمن طبیعی وجود ندارد و باید در آسفالت، خیابان و کوه تمرین کنم. هزاران خطر و آسیب است. امکانات ابتدایی در شهر خودم وجود ندارد و این موضوع دست فدراسیون نیست. از همان نطقه‌ای که تمرینات خود را شروع می‌کنیم باید بستر فراهم باشد تا حرفه‌ای شویم. نمی‌بینید داوران در کشورهای حاشیه خلیج فارس در آسفالت تمرین کنند. وقتی چنین حرفی به آنها بزنید، فرار می‌کنند و می‌گویند به بدن خود نیاز داریم.

وی اضافه کرد: می‌گویند نیامده ایم تا برهه‌ای داوری کنیم و پس از آن هیچ مشکلی نداشته باشیم. می‌خواهند پس از بازنشستگی زندگی کنند اما ما باید پس از بازنشستگی دنبال درمان آسیب‌های خود باشیم. بحث‌های مالی به کنار اما چنین مشکلاتی داریم و این اتفاقات در فوتبال می‌افتد. دستمزد داوران حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس اصلا قابل مقایسه با ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *