صحبت‌های مهم سمیعی درباره ریز و درشت استقلال

فرشید سمیعی مدیرعامل استقلال طی گفتگویی به سوالات زیادی پیرامون وضعیت این تیم پاسخ داد. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

صحبت‌های مهم سمیعی درباره ریز و درشت استقلال

فرشید سمیعی در حاشیه برگزاری مراسم برترین‌های لیگ برتر، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات مختلف پاسخ داد که مشروح آن را در زیر می خوانید:

* برترین‌های بیست‌و‌سومین دوره لیگ برتر مشخص شده‌اند؟ آیا استقلال نیز در این لیست حضور دارد؟
– تا جایی که من اطلاع دارم، آقای رامین رضائیان و آقای سید حسین حسینی جوایزی دریافت خواهند کرد. اگر خدا بخواهد، امیدواریم که این اتفاق بیفتد. ما انتظار داشتیم که آقای نکونام نیز به عنوان بهترین مربی انتخاب شوند. سال گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کردند و تا هفته آخر هم مدعی اصلی قهرمانی بودند، اما با یک اشتباه این عنوان به آن‌ها تعلق نگرفت. ان‌شاءالله در سال آینده آقای نکونام به عنوان بهترین مربی انتخاب خواهند شد.

* وضعیت تقویت تیم استقلال در این فصل چگونه بوده است؟
– دو بازیکن خارجی اضافه شدند. به هر حال، به دلیل مشکلات مالی که باشگاه در چند فصل اخیر با آن مواجه بوده است، امکان تقویت تیم به شکل دلخواه فراهم نبود. با این حال، در این فصل تلاش شد که تیم تقویت شود و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. اگر من در باشگاه استقلال حضور داشته باشم، تمام تلاشم را خواهم کرد که استقلال همان تیم قدرتمندی شود که در آسیا به حریفانش لرزه می‌اندازد.

* یعنی احتمال دارد که نباشید؟
– به هر حال تا زمانی‌که باشیم. تا پنجره نقل‌وانتقالات تابستان آینده، خدا بزرگ است.

* آیا درباره وضعیت دروازه‌بان خارجی جدید استقلال تصمیمی گرفته شده است؟
– ایشان پیشنهاداتی دارند و در حال مذاکره با ما هستند. باید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

* آیا با جدایی ایشان، ضرری متوجه باشگاه استقلال خواهد شد؟
– خیر.

* در مورد آخرین وضعیت میزبانی نیز توضیحاتی بدهید. چه تصمیمی گرفته شده است؟
– درخواست ما برگزاری بازی‌ها در شهر مقدس مشهد بود، اما به دلیل مراسم اربعین، این مسئله کمی دشوار شده است. ما در حال تلاش هستیم تا با کمک مسئولین و همچنین مسئولین شهر قدس، بازی‌ها را در آنجا برگزار کنیم. اگر استادیوم آماده شود و امکانات خوبی داشته باشد، احتمالاً بازی‌های آینده را نیز در همان جا با حضور تماشاگر برگزار خواهیم کرد.

* مشکل شورای تامین حل شد؟
دیشب جلسه‌ای داشتیم که تقریباً نتیجه مثبتی داشت، اما باید پیگیری‌های بیشتری انجام دهیم.

* آیا امید دارید که استادیوم آزادی تا چند هفته آینده آماده شود؟ آیا بازدیدی از آن داشته‌اید؟ چون به هر حال باید در آسیا بازی کنید.
– به ما قول داده شد که ورزشگاه آزادی میزبان بازی با تیم‌های مدعی و پرطرفدار خواهد بود، به علاوه بازی‌های آسیایی.

* بازدیدی از استادیوم داشته اید؟
– حالا قول داده‌اند که استادیوم آزادی آماده شود و اگر این اتفاق نیفتد، باید استادیوم دیگری را انتخاب کنیم. ما استادیوم مشهد را معرفی کرده‌ایم و امیدواریم با همکاری مسئولین استان خراسان رضوی، مشکلی پیش نیاید.

* آیا بخاطر حضور زنان در ورزشگاه استادیوم مشهد تأیید نشد؟
– نه بخاطر مراسم اربعین بود.

* مشکل ثبت قراردادهای بازیکنان حل شد؟
– مشکل بدهی وجود داشت. مبلغ هشت میلیارد بابت حق عضویت بود، امسال نیز مبلغ ۱۲ میلیارد تومان بابت پیش‌پرداخت تعیین شده بود که مانع از ثبت قراردادها می‌شد. ما این مبالغ را پرداخت کرده‌ایم و تعهداتی را نیز بر عهده گرفته‌ایم که به موقع انجام شود. ان‌شاءالله مشکل حل شده و از فردا صبح ثبت قراردادها انجام خواهد شد.

* آیا درباره اسپانسرها تصمیمی گرفته شده است؟
– ما با اسپانسرهای قبلی، یعنی اسپانسر روی لباس، تحت شرایطی قرارداد سه‌ساله داشتیم. با شرکت‌های دیگر نیز مذاکره کرده‌ایم و حالا در حال تصمیم‌گیری هستیم که آیا با شرکت‌های قبلی ادامه دهیم یا شرکت‌های جدیدی را اضافه کنیم. این مسئله در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

* در مورد تعیین سرپرست تیم چه برنامه‌ای دارید؟
– ما چند نفر را برای سرپرستی تیم تعیین کرده‌ایم و اکنون به دو نفر نهایی رسیده‌ایم. ان‌شاءالله به زودی و با لحاظ همه موارد، سرپرست جدید معرفی خواهد شد.

* درخصوص آقای هاشمی‌نسب صحبت کنید. مصاحبه‌ای انجام داده و گفتند که مشکل‌شان مسائل مالی نیست.
– به هر حال آقای هاشمی‌نسب عزیز ما و بزرگ استقلال هستند. باید ببینیم که جمع‌بندی نهایی کادرفنی چیست ولی ما در خدمت ایشان و آماده عقد قرارداد هستیم. درخصوص مسائل فنی همه چیز در اختیار آقای نکونام است و ایشان نیز خواستار حضور آقای هاشمی‌نسب هستند.

* در مورد کادر فنی چه تصمیماتی گرفته شده است؟ آیا آقای نکونام خواستار حضور افراد خاصی شده‌اند؟
– بله، آقای نکونام خواستار حضور برخی افراد شده‌اند و در حال بررسی هستند. فکر می‌کنم که به زودی باشگاه اقدام به استخدام این افراد خواهد کرد و منتظر هستیم که نتیجه نهایی مشخص شود.

* آیا منتظر محمد از تیم جدا شد؟
– خیر هنوز هستند و باید ببینیم چه خواهد شد. مقصد او هنوز مشخص نیست.

* در مورد بلانکو صحبت کنید. گفته می‌شد یک مهاجم خارجی جدیدی به تیم اضافه خواهد شد؟
– خیر آقای بلانکو مورد اعتماد کادر فنی هستند و در تیم حضور خواهد داشت.

* کدام بازیکنان خارجی از تیم کنار گذاشته می‌شوند؟
– ان‌شاءالله خیلی سریع این بازیکن معرفی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *