آخرین قاب از پورحیدری در مستطیل سبز

هشت سال پیش در چنین روزی، اسطوره بزرگ آبی‌ها برای آخرین‌بار در زمین فوتبال دیده شد. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

آخرین قاب از پورحیدری در مستطیل سبز

پرافتخارترین مرد تاریخ باشگاه استقلال با انواع و اقسام جام در دوران بازیگری و مربیگری یعنی منصورخان پورحیدری، هشت سال پیش در چنین روزی برای آخرین‌بار روی نیمکت تیم محبوبش حضور یافت.

مردی که با وجود بیماری سنگین، هیچ‌گاه از کنار استقلالی که عاشقانه دوستش داشت دور نشد و به معنای واقعی کلمه وفاداری را در فوتبال ایران معنا می‌کرد.

پورحیدری از سال ۴۶ تا ۵۴ به‌عنوان بازیکن در استقلال به میدان رفت و موفق به کسب سه قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران، دو قهرمانی در لیگ کشور و یک قهرمانی باشکوه در جام باشگاه‌های آسیا با پیراهن این تیم شد.

وی بلافاصله بعد از آویختن کفش‌ها پا به عرصه مربيگري ‌گذاشت و از سال ۵۵ تا ۶۰ به عنوان دستیار و مربی موقت روی نیمکت استقلال حضور داشت و سپس‌ برای یک سال راهی الاهلی امارات شد. از سال ۶۲ بود پورحیدری سرانجام به عنوان مرد نخست نیمکت استقلال آغاز به کار کرد و اگرچه چندین‌بار به دلایل مختلف از استقلال جدا شد اما تا سال ۷۱ بیشتر از هر مربی دیگری وظیفه هدایت استقلال را عهده‌دار بود.

آخرین قهرمانی استقلال در آسیا نیز تحت هدایت او در سال ۱۳۷۰ رقم خورد. وی در نهایت از سال ۷۸ تا ۸۱ برای آخرین مقطع سرمربی آبی‌پوشان بود و از آن سال به بعد در پست‌های مدیریتی در استقلال فعالیت کرد.

۲۲ مردادماه ۱۳۹۵، آخرین روزی که بود که پدر آبی‌ها از نزدیک‌ترین فاصله ممکن کنار استقلال بود. مردی که از هیچ تلاشی برای موفقیت تیمی که عاشقانه دوستش داشت دریغ نکرد و حالا هشت سال است که دیگر‌ کنار تیم محبوبش نیست اما یاد و خاطرش تا ابد در ذهن هواداران استقلال ماندگار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *