یحیوی: پرسپولیسی بودن کارخانه مهم نیست!

اخبار استقلال : سنگربان سابق استقلال می‌گوید تا زمانی که سرمربی همه کاره یک تیم است، هیچ نیازی به تشکیل کمیته فنی نیست. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

یحیوی: پرسپولیسی بودن کارخانه مهم نیست!

ترکیب جدید هیات مدیره استقلال اعلام شد و حضور مصطفی کارخانه که یک پیشکسوت والیبالی است و قبلا در مصاحبه‌ای اعتراف کرده بود پرسپولیسی به حساب می‌آید در این جمع خیلی‌ها را متعجب کرد.

درباره همین موضوع و همچنین خریدهای جدید استقلال و مسائل دیگر، اعتماد با محمدعلی یحیوی، یکی از پیشکسوتان این باشگاه که سابقه مربیگری در پرسپولیس هم دارد به صحبت پرداخته که در ادامه آن را می خوانید:

* از وضعیت استقلال باخبر هستید؟
فعلا با سرپرست جدیدی که هست مشغول یارگیری هستند. با نظر کارشناسانه‌ و فنی نکونام دنبال بهترین نفرات هستند.‌

* جذب بازیکنانی همچون اسلامی و زکی‌پور در راستای همین صحبت شماست؟
خب حتما آقای نکونام نظر مثبتی داشت روی اینها که جذب شدند. بدون نظر سرمربی که نمی‌توانند بازیکنی را جذب کنند.

* به عنوان یک کارشناس فکر می‌کنید نقطه ضعف استقلال در کدام پست است؟
اینها با برنامه‌ریزی‌های یک مربی در طول سال است و نسبت به نقاط ضعف و قوت تصمیم‌گیری می‌کند. البته با درنظر گرفتن بودجه باشگاه لحاظ می‌کنند که در راه جذب بازیکن به مشکل نخورد. مطمئنم نکونام هم برای نقاط ضعف تیمش فکر کرده است، اما از نظر من پارسال نیمکت تیم خالی بود و بازیکنی که در لحظه حساس به مربی کمک کند در تیم نبود. از نوک حمله تا هافبک‌ها و وینگرهای چپ و راست که یکی خوب بود و دیگری زیاد دراختیار تیم نبود. البته نمی‌خواهم بازیکنی را زیر سوال ببرم و نظر سرمربی مهم است که با برنامه‌ریزی در حال یارگیری است.

یحیوی: پرسپولیسی بودن کارخانه مهم نیست!

* شما برخلاف بعضی از پیشکسوتان اعتقادی به تشکیل کمیته فنی ندارید؟
وقتی مربی دارد کار خودش را انجام می‌دهد کمیته فنی چه کاره است؟ وقتی سرمربی می‌داند نقاط ضعفش کجاست و بر همان اساس برنامه می‌چیند حالا کمیته فنی بنشیند نظر دهد! مهم نظر سرمربی و کمک‌هایش است، حالا من بیایم برای استقلال برنامه بچینم! آیا می‌شود؟

* اما در باشگاه‌های معتبر دنیا مثل بایرن‌مونیخ و رئال و بقیه تیم‌های بزرگ کمیته فنی در تصمیم‌گیری‌ها نقش دارند.

خب آنجا بایرن‌مونیخ است عزیز دل من! آنجا همه دراختیار باشگاه هستند اما در اینجا فکر می‌کنی همه دراختیار باشگاه هستند؟ این یک ضعف کلی در سیستم باشگاه‌داری ماست. الان سیستم باشگاه‌داری در کل تیم‌های بزرگ انجام می‌شود یک درصدش در ایران انجام می‌شود؟ همه می‌گویند مدیر فنی یعنی جانشین سرمربی و کمیته فنی یعنی تعیین تکلیف برای سرمربی! خب این‌جوری نمی‌شود پیش رفت. ما باید زیرساخت‌های‌مان را درست کنیم.

الان پیشکسوتان ما بروند نظر دهند آیا برای نکونام نظرات پیشکسوتان مهم است؟ اینها بحث‌ها را می‌برند به سمت دخالت در صورتی که اینها دخالت نیست، اینها همفکری و برنامه‌ریزی است. بازی‌های یورو را ببينید بهترین مربیان و آنالیزور و کمیته فنی تیم‌ها روی سکوها نشستند و وقتی در بین د‌و ‌نیمه برنامه‌های‌شان را به مربی می‌دهند سیستم کلا عوض می‌شود و نتیجه خیلی عالی گرفته می‌شود. در ایران هم اگر جا بیفتد که عالی می‌شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *