تحلیل استراتژی‌های بازی استقلال: چگونه استقلال برنده می‌شود؟

اخبار استقلال : تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در دربی 103 شامگاه چهارشنبه 23 اسفند به مصاف هم می‌روند. این دیدار به دلیل شرایط جدولی که وجود دارد برای هر دو تیم بسیار اهمیت دارد و می‌تواند حساسیت مسابقات لیگ برتر را در ادامه دوچندان کند. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

تحلیل استراتژی‌های بازی استقلال: چگونه استقلال برنده می‌شود؟

دو تیم در شرایطی به مصاف هم خواهند رفت که پیش از این 10 بار در اسفندماه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که 5 برد سهم آبی‌ها و 2 برد هم سهم پرسپولیسی‌ها بوده است. دو تیم 3 بار هم در دربی‌های اسفندماه با یکدیگر مساوی کردند.

آمار نشان می‌دهد که استقلال در دربی‌های اسفندماه موفق‌تر بوده و توانسته نتایج بهتری را نسبت به حریف سنتی خود بگیرد. دربی 103 با توجه به شرایطی که تیم‌ها در جدول دارند حساسیت این دیدار نسبت به گذشته خیلی بیشتر است.

در این دیدار اگر استقلال به پیروزی برسد 45 امتیازی می‌شود و با اختلاف از رقبا در صدر قرار می‌گیرد، اما اگر پرسپولیس در این دیدار به برتری برسد 42 امتیازی می‌شود و با در نظر گرفته تفاضل گل در تعقیب آبی پوشان می‌ماند.

یکی از مشکلاتی که با استقلال محمود فکری داشتیم نرسیدن تیم به یک ترکیب ثابت بود و این روز ها این مشکل در استقلال فرهاد هم کمی به چشم می خورد البته با این تفاوت که در دوران محمود فکری استقلال به ترکیب برنده و غالبی دست پیدا نکرد و پیروزی هایش روی برنامه های کوتاه مدت بود اما تیم فرهاد مجیدی در آسیا بازی های خوبی را با سیستم 2-4-4 از خود نشان داد یا قبل تر از آن نیز بازی های خوبی با سیستم 1-3-2-4 داشت اما حالا فرهاد مجیدی تیمش را سه دفاعه به میدان می فرستد و هنوز هم خیلی دلیل این تصمیمات مشخص نیست.

از آن جایی که در ترکیب استقلال ما شاهد اتفاقاتی هستیم که یک تیم با برنامه برای بازی با سه دفاع نباید آن ها را انجام دهد،‌ می توانیم بازی با این سیستم از سوی فرهاد را به نوعی غریزی بدانیم.

اولین قضیه نحوه پوشش زون ها و منطقه های مرکزی از سوی هافبک های استقلال است. وقتی تیم شما با سه دفاع بازی می کند عملا تیم شما عریض می شود و قاعدتا مناطقی مثل half space و flank ها به دلیل حضور 5 مهره دفاعی به خوبی پوشش داده می شود و پوشش کانال های مرکزی و منطقه های 11 و 14 زمین به اصلی ترین دغدغه تیم شما تبدیل می شود. گلی که استقلال در دربی دریافت کرد را تماشا کنید.

استقلال فشاری روی مغانلو نمی آورد و این بازیکن با آسودگی خاطر در منطقه 14 زمین به دروازه استقلال شوت می زند. پوشش چنین مناطقی وظیفه مسعود ریگی و مهدی مهدی پور است اما ظاهرا در وظایفی که برای این بازیکنان از سوی کادر فنی تیم در نظر گرفته شده تداخل هایی برای پوشش این مناطق مهم وجود داد.

در ضمن تیمی که سه دفاعه بازی می کند عملا یک یار را از خط پرس کم می کند و برای تشکیل عرض 5 نفره به خط دفاعی اضافه می کند پس برای این کار باید حتما دلایل موجهی وجود داشته باشد.

فرشید اسماعیلی در این بازی مثل یک هافبک خوب و سرنوشت ساز،‌ فضاهای خالی را به خوبی پیدا می کرد و علاوه بر حرکات بدون توپ خوبش در چندین صحنه پاس های خوبی به هم تیمی هایش داد. هر دو گل استقلال نیز روی قرار گیری اسماعیلی در فضای مناسب به ثمر رسید.

بازی قبلی میلیچ هافبک استقلال بود و مفصلا در مورد نقش این بازیکنان و دلایلی برای مناسب نبودن این پست برای دفاع کروات استقلال صحبت کردیم.

روی گل دریافتی استقلال نمی توانیم بحث خاصی کنیم این گل محصول کار تاکتیکی ذوب آهن یا مشکل دفاعی استقلال نبود اما صرف نظر گلی از که سیدحسین حسینی به ذوب آهن تقدیم کرد، آبی ها موقعیت های زیادی به ذوبی ها دادند که بخشی از آن ها روی ضربات شروع مجدد بود و نشان دهنده ضعف دفاع تیمی استقلال است…

استقلال پس از بازی با صنعت نفت به بازی های ملی می رسد. تعطیلات حاصل از بازی های ملی فرصت خوبی را به فرهاد می دهد تا تمرکز بیشتری روی برنامه های آینده اش برای استقلال داشته باشد و اگر مشاور ایتالیایی هم در کار باشد قطعا می تواند کمک بزرگی به سرمربی جوان استقلال کند. سرنوشت استقلال در این فصل وابستگی زیادی به نحوه استفاده کادرفنی آبی ها از این تعطیلات دارد….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *