استقلال در آسیا: بررسی شرکت‌های باشگاه در مسابقات قاره‌ای

اخبار استقلال : باشگاه فوتبال استقلال تهران در رقابت‌های آسیایی به عملکرد باشگاه استقلال در رقابت‌های آسیایی می‌پردازد. استقلال تهران یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای ایرانی است که در 4 مهر 1324 در شهر تهران بنیان نهاده شده‌است. بازیکنان تیم استقلال در بهار 1970 و در نخستین حضور خود در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در حالی که میزبانی مسابقات را نیز بر عهده داشتند توانستند به مقام قهرمانی مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا 1970 برسند.

به این ترتیب برای نخستین بار یک تیم ایران قهرمان یک جام بین‌المللی رسمی شد. تیم استقلال 21 سال بعد، در سومین حضور خود در این مسابقات و در جام باشگاه‌های آسیا 91−1990 توانست عنوان قهرمانی خود را تکرار کند. برای ادامه اخبار استقلال با ما همراه باشید.

استقلال در آسیا: بررسی شرکت‌های باشگاه در مسابقات قاره‌ای

در مجموع و تا پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 استقلال 21 مرتبه در رقابت‌های آسیایی حاضر شده‌است که از این میان، سه مرتبه در رقابت‌های جام برندگان جام آسیا حاضر شده و 18 حضور دیگر آن در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بوده است. استقلال با دو عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو عنوان سومی در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی آسیا، موفق‌ترین نماینده ایران در تاریخ مسابقات باشگاهی قاره آسیا و چهارمین تیم پرافتخار این مسابقات است.

آبی‌پوشان تهرانی همچنین با هفت بار حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، در میان تیم‌های ایرانی رکورددار حضور در جمع چهار تیم پایانی این مسابقات هستند. استقلال همچنین نخستین باشگاه ایرانی است که از مرز 100 بازی در رقابت‌های آسیایی گذشته‌است.

منصور پورحیدری بازیکن و مربی باشگاه استقلال، در هر دو قهرمانی این باشگاه در آسیا حضور داشته‌است. او در سال 1970 به عنوان مدافع در ترکیب تاج به میدان رفت و در هنگام قهرمانی دوم در فصل 91−1990 نیز سرمربی تیم بود. پورحیدری با یک قهرمانی و یک مقام سومی به عنوان بازیکن، و یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی در دوران مربی‌گری، پرافتخارترین مرد استقلال در آوردگاه‌های آسیایی به شمار می‌آید.

از میان بازیکنان استقلال، خسرو حیدری مدافع راست این تیم با 56 حضور در مسابقه‌های آسیایی رکورددار است. فرهاد مجیدی، بازیکن پیشین استقلال، بهترین گلزن ایرانی در رقابت‌های آسیایی و تنها بازیکنی ایرانی است که تاکنون دو بار در آسیا هت تریک کرده‌است. غلامحسین مظلومی و صمد مرفاوی دیگر گلزنان استقلال در بازی‌های آسیایی نیز تاکنون دو بار موفق به کسب عنوان آقای گل در این رقابت‌ها شده‌اند.

استقلال در خانه در ورزشگاه آزادی از رقیبان میزبانی می‌کند و از پرطرفدارترین تیم‌هایی آسیایی محسوب می‌شود. تعدادی از بازی‌های این تیم در خانه در ورزشگاه پر از تماشاگر برگزار شده و بازی‌های خانگی این تیم معمولاً از پرتماشاگرترین بازی‌های فصل هستند.

تعدادی از رکوردهای حضور تماشاگران در بازی‌های باشگاهی آسیایی در اختیار این تیم است، از جمله دیدار فینال جام باشگاه‌های آسیا 1999. استقلال در فصل‌های اخیر لیگ قهرمانان آسیا نیز بارها رکورد بیشترین تماشاگر در بازی‌های خانگی را به خود اختصاص داده‌است. استقلال در خارج از ایران و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز طرفدار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *